17 Mart 2013 Pazar

ÇİKOLATA JÖLELİ PASTA

    Oğlumun isteği üzerine yapılmış bir pasta; Jöleli olacak ama çikolatalı olacak. Ufak tefek denemelerden sonra kıvamını yakaladım. Ama küçük bir problem,donması hazırlar kadar hızlı olmadığı için kenarlardan onu tutacak bir duvar gerekiyordu onu da çikolatayla hallettim. Ama siz benim gibi jöleyi tam soğumadan dökmeyin çünkü, ufak delikler açılıp jölem yanlardan aktı. Aksi gibi çikolatamda az olduğu için duvarı da biraz ince sürmek zorunda kalmıştım.Evde biraz ganajım vardı. Onunla delikleri içerden sıvadım.Ganaj olmasaydı çikolatalı fındık kreması falan denerdim herhalde.Neyse ben yaptım siz yapmayın. Ha bir de pastanın kenarlarını da ara kremasıyla sıvayıp düzeltin,böylece çikolata daha muntazam duruyor. Kremasını siz istediğiniz bir krema kullanın, bu evde ne varsa kreması oldu. Kötü olmadı ama alışveriş zamanı gelmiş:)


Niaşastalı Pandispanyası için Malzemeler;

4 yumurta ( akı ile sarısı ayrılacak,akına hiç sarı karışmayacak)
birkaç damla limon suyu
1 bardak şeker
bir bardak un
yarım bardak nişasta
1/4 su bardağı sıcak su ( herhangi bir meyve suyu da olabilir )
bir tatlı kaşığı kabartma tozu (aslında kullanılmasa da olur ama  yumurtalarımın tazeliğinden emin olamadığım zamanlarda kullanıyorum)
isteğe göre şekerli vanilin



Ara kreması:

2 su bardağı süt
1/2 yemek kaşığı un
1/2 yemek kaşığı pirinç unu
1/2 yemek kaşığı nişasta
bir çorba kaşığı tereyağ
üç yemek kaşığı şeker
keki ıslatmak için bir çay bardağı süt
bir tatlı kaşığı şeker
yanları için 80gr bitter çikolata

çikolatalı jölesi:

6 çay kaşığı jelatin
1/2 su bardağı su
1 su bardağı şeker
1/2 çay bardağı sıcak su
bir paket elenmiş kakao (25 gr)
1/2 çay bardağı krema
1.5 yemek kaşığı glikoz


   Yumurta beyazlarını mikserin düşük hızında çırpalım. Köpüklenmeye başladığında limonumuzu sıkalım. Akabinde şekerin yarısını azar azar ekleyelim. Mikserin yüksek hızında yaklaşık 6-7  dk çırpalım. Kabımızı ters çevirdiğimizde beyazlar düşmeyecek. Cam veya metal kap kullanmaya özen gösterelim. Başka bir kapta yumurta sarılarını hafif beyazlayana kadar çırpalım. Şekerin diğer yarısını ekleyelim. Sıcak suyumuzu azar azar dökerek karıştırmaya devam edelim. Un, nişasta, kabartma tozu ve vanilini eleyerek sarılara ekleyelim. Mikserin düşük hızında karıştıralım. Yumurta beyazlarını da iki seferde sarıların içine koyup tahta bir kaşık veya spatulayla söndürmeden beyazlar tamamen karışana kadar karıştıralım. Karıştırırken yumurta beyazlarını kırmamaya dikkat edin, yuvarlak hareketlerle ezmeden karıştırın.  


    Benim kelepçeli kalıbım 26cm, sizinki daha küçükse fazla gelebilir bu ölçü, çünkü epey kabardı kekim. Eğer küçük kalıplarınız varsa iki kek çıkartıp birini strechleyip derin dondurucuya atabilirsiniz.170 derecede 30 dakika kadar pişirin. (Bu aşamada üstü çok kızarmasın derseniz fırına verirken üzerine yağlı kağıt veya alüminyum folyo kaplayın son on dakika folyoyu çıkartarak pişirin.)Kalıbım büyük olduğu için 150 dereceye düşürüp 10 dakika daha pişirdim. Kürdanla test etmeyi unutmayın. Kürdan kuru çıkarsa kek hazır demektir. Kalıp ılınınca keki çıkarıp bir tel ızgara üstüne alın terleme yapmasın. Strechleyip buzdolabında bekletin. Pandispanya kekiniz her zaman bir gece önceden hazırlayın. Lezzeti daha iyi oturur hem de katlara ayırırken rahat ayırırsınız.

   Krema için tereyağı hariç bütün malzemeyi soğuk süte alıp karıştırarak kaynatıyoruz. Ocaktan aldıktan sonra tereyağını ekleyip mikserle 4-5 dk çırpıyoruz. Bir kenara alıp ılıtıyoruz
.
   Pandispanyayı üç eşit kata ayırıyoruz. Ben büyük bir bıçakla çevire çevire kestim. Ama iki katını kullandım. Artan katını strech filmle sarıp sarmalayıp derin dondurucuya attım. Pastanın alt katını şekerli sütle bir fırça yardımıyla ıslatın,üst katı yerleştirip ara kremasını sürün.

  Yağlı kağıtla pastanın çevresini ölçüp kesin.yüksekliğini yani genişliğini iki parmak kadar geniş tutun. Çikolatayı ister benmari isterseniz benim gibi mikrodalgada 10'ar saniye tutup karıştırıp tekrar koymak suretiyle eritin. Çok tutmamamın nedeni çikolatanın yanabilme ihtimali.Daha önce başıma geldiği için biraz temkinliyim galiba:) Eriyen çikolatayı yağlı kağıda boylu boyunca kalın ve eşit sürün.Mutfakta biri varsa bu aşamada yardımla daha rahat yaparsınız. Yağlı kağıdı çikolata kurumadan pastanın kenarlarına hafif hafif bastırarak yapıştırın ve buzdolabına kaldırın.
 
  Yarım su bardağı su ve jelatini bir kaba alalım. Jelatin tek bir yere toplanmasın diye serpersek daha iyi olur.

   Sıcak suyla şekeri eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Glikozu da ekleyip erimesi için iyice çırpıyoruz. Elenmiş kakaoyu ekleyip pürüzsüzleşince kremamızın eklenme zamanı gelmiş demektir
 
 
   Krema eklendikten sonra ocağa alıp kaynamaya başladığı ana kadar ısıtıyoruz. Ardından bir kenara alıp parmağımızı sokabileceğimiz sıcaklığa gelene kadar yaklaşık 15 dakika soğutuyoruz. Jelatini de ekleyip iyice eritiyoruz. Eğer içinde pürüz kaldıysa bir süzgeçten geçirebiliriz. Sosumuz iyice soğuduğunda ama sertleşmeden önce pastamızın üstüne döküyoruz. Benim evimin sıcaklığında bu süre yarım saat kadar sürdü. Parmağınızla kontrol edin yeterli olur diye düşünüyorum. Buzdolabına kaldırdığınız pastanız jölesi donduğunda servise hazır demektir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder