25 Mart 2013 Pazartesi

KROKANLI ÇİKOLATALI PASTA


  Havalar güzelleşip güneş yüzünü gösterince annemlerle çoluk çocuk bahçeye gitme kararı aldık. Mangal keyfinin üstüne gidecek, çayın yanında yemek için pasta yapmaya karar verdim. Herkesten tam puan aldı. Yumuşak keki ve peynirli kremasıyla gerçekten güzeldi. Havanın ve doğanın güzelliğini anlatmaya kelimeler yetmez zaten. Anadolu orkideleri ve mantarlar her yerdeydi. Kekikler çıkmaya başlamış, her taraf başta papatyalar olmak üzere rengarenk çiçek doluydu.


Malzemeler:


 Pandispanya için:

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 3 yemek kaşığı kakao ( ben iki çorba kaşığı koydum ama kakao tadını yakalayamadım )
  • 1 su bardağı + bir çorba kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  •  Bir çimdik tuz


  •  Kreması için:

  • 4 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 150 gr. labne peyniri
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri

  •  Üstü için:

  • krokan (ben fındık kullandım)
  • pastayı ıslatmak için bir bardağa yakın ılık süt

  •  

    Pandispanyayı hazırlarken öncelikle yumurta sarılarını ve beyazlarını ayıralım. Beyazların olduğu kaba bir çimdik tuz sarıların kabına da şekeri ekleyelim.  Sarılar açık sarı renk oluncaya kadar çırpın. Süt ve yağı ekleyip biraz daha çırpın. Un, kabartma tozu ve kakaoyu sarıların üstüne eleyelim. Beyazları mikserle kar haline gelinceye kadar çırpalım. Sarıların üstüne eklediğimiz akların sönmemesi için tahta veya silikon kaşıkla daireler çizerek karıştıralım. eşit bir şekilde karıştığından emin olduğumuz hamuru ben dikdörtgen kullandım siz kelepçeli yuvarlak kalıp kullanabilirsiniz kalıbımıza döküyoruz. Ben kek kalıplarını yağlamıyorum çünkü kekin yanlara tutunup kabarması gerekiyor. Ama emin olamadığımız kalıplarda yağladıktan sonra mutlaka unlamanız lazım. 170 derecede (kalıbınıza göre zaman değişecektir) kürdan testi uygulayarak pişirin. Pasta keklerini bir gün önce pişirmek her zaman daha iyi sonuç verir.

     

      Kremamız için çikolata ve labne dışındaki malzemeleri sütün içine koyup karıştırarak pişiriyoruz. Ocaktan aldıkta sonra içine önce çikolatayı sonra labneyi atıp mikserle iyice karıştırıyoruz. Soğuması için bir kenara ayırıyoruz. Ben pastamın katları için pandispanyayı ikiye bölüm katlarını oluşturdum. Bunu fırın tepsisiyle de yapabilirsiniz. Siz de katlarına ayırdığınız kekinizi sütle ıslatıp, kremayı önce ara kata sonra üst katına sürün. Benim daha önce yapmış olduğum karamelim mevcuttu pastamın üstüne biraz gezdirdim. Sanırım kremayla teması geçince renginde biraz değişiklik oldu. Siz isterseniz üstüne çikolatalı sos da dökebilirsiniz.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder