20 Mayıs 2013 Pazartesi

ÇİKOLATA SOSLU, CORN FLAKES MANTOLU KURABİYE


İşte gene elde kalan kurabiyeleri dönüştürme tarifi. Nişastalı Kurabiye rağbet görmeyince ben de daha önce bir arkadaşımda gördüğüm ama tok olduğum için deneyemediğim bu kurabiyelere çevirdim nefis oldu. En son oğlum son kurabiyeyi babam yedi diye kurabiyenin arkasından ağıtlar yakıyordu. Zar zor bir gönül alma girişiminden sonra yakın zamanda kurabiyeyi tekrar pişirme sözü verdim. Yani uzun lafın kısası denemenizi tavsiye ederim.


Bu kurabiyenin yapım esnasında ortaya çıkacak tattan çok da emin değildim. Hatta ya olmazsa ne yapabilirim? Ne olabilir? diye düşünceler geçiyordu kafamdan. Amaan, uğraşması da zormuş inşallah güzel bir sonuç çıkar ortaya derken sonuçtan çok memnun kaldım. Siz de uğraşın derim.

Corn flakesleri elinizde yaklaşık olarak pirinç tanesi büyüklüğünde kırın. Bittikçe eklerseniz elinizde artan malzemeniz kalmaz.

Ben kurabiye başına bir tatlı kaşığı fındıklı çikolata kreması ( herhangi bir marka olabilir  çok gittiği için ucuzlarından alabilirsiniz ) kullandım biraz arttı bile. Benim kurabiyelerim ne büyük ne de küçük orta boy olmuşlardı. Siz kaşığı çok doldurmayın bence tepeleme olmasın ama, silme de az gelebilir. Önce birkaç tane yapın zaten ölçüyü sonradan kendiniz ayarlarsınız. Bir iki blogda çok fazla ölçüler vermişler elinizde malzeme artsın istemem. Gerçi kalsa da yenilmeyecek şeyler değil. Bu sadece öneri.

İçine bir  yemek kaşığı sıvıyağ ve çikolata kreması koyup mikrodalgada biraz ısıtın. Eğer mikrodalganız yoksa cezveye koyup ısıtabilirsiniz. Amacımız kremayı biraz inceltip bulamaya uygun hale getirmek.


İki malzemeyi de ( çikolatalı fındık kreması ve corn flakes ) ayrı ayrı biraz derin ve yayvan kaplara alın. Kurabiyeyi önce kremaya bulayıp ardından cornflakesle kaplayın. Servis tabağına aldıktan sonra diğerlerine de aynı işlemleri uygulayın. Hepsi bittikten sonra buzdolabına kaldırıp iyice soğuyana kadar bekletelim. Bir gece beklerse daha güzel olur ama ben dayanamam derseniz bir saat sonra yenmeya hazır hale gelir.


Bu kurabiyelerin ağzını kapatmayın üstündeki corn flakesler yumuşarsa bütün tadı kaçabilir. Bir de kurabiyeler eğer çok büyük olursa üzerine gelen malzemeyle daha da hacim kazandığı için çok büyük yapmaktan kaçının.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder