2 Mayıs 2013 Perşembe

MAKARON


Makarona bulaştığımdan beri evden makoron eksik olmaz oldu. Yayılanlar, çatlayanlar, yapışanlar ne ararsan var:) Ama bu geçmişte kaldı, sanırım artık daha tecrübeliyim. Tabii arada gene ufak tefek sorunlar çıkabilir, çok da iddalı konuşmak istemem. Ama maliyeti bu kadar düşük bir mamülün bu kadar faiş fiatlara satılması bana biraz hırs yaptı sanırım. Evet, tamam, püf noktası çok, bütün emeğin boşa gitme ihtimali çok, ama çöpe gitmiyor ya. Bizim evde hiçbirşey çöpe gitmez. Yayıldı çatladı diyelim öyle kurabiye gibi de tüketiyoruz ya da mutfak robotuma atıp cheesecake tariflerime taban yapıyorum çok farklı oluyor. Trufflarınıza koymak ya da çikolatalı top yapmak da başka bir alternatif.

Bu makaron denen kurabiye türü biraz tatlı oluyor. Kendisi fazla şekerli içindeki ganaj kreması da aynı şekilde çok tatlı. Ben de bu şekeri kafama göre azaltma yoluna gittim. Hemen reçeteyle oynadım ama sonuç yayılmış kurabiyeler oldu. Bir kaç araştırma sonucunda şeker miktarının değiştirilmemesi gerektiğini öğrendim.


Bu makaron olayında ben de bir ikilem oluştu her yerde reçeteye 'sadık' kalınması gerektiği yazarken  hepsinin verdiği gramajlar birbirinden farklı. Bir ara mutfak terazim yok diye ara vermiştim yapmaya elimde iki adet yumurta beyazı artınca denemeye karar verdim ama bu seferde yeterli bademim yoktu ben de biraz fındık ekledim. Makaron yapacağım zaman evde tartma şansım olmadığı için 75 grlık paketler yaptırıyorum aldığım yerde. Pudra şekeri ve kakao ile çekip toz haline getirince kavanozlara koyup buzdolabında hazır bekletiyorum. Hazır robotu çalıştırmışken iki ya da üç seferlik hazır bekliyor oluyor. Renkli yapabilmek için kakaosuz bir kavanoz da ayırıyorum. İşin büyük kısmı bitmiş oluyor. Yumurtalar da çırpılınca geriye beyazları kırmadan karıştırmak kalıyor.

Yumurta beyazlarını bir gece buzdolabında üstü açık bekletip, kullanmadan yarım saat kadar önce oda sıcaklığına çıkarınca, içindeki suyu buharlaştığı için daha iyi sonuç veriyor.

Dedim ya ölçülü bir şey yok elimde ama kavanoz ölçümden aşağı yukarı ne kadar olması gerektiğini biliyorum. Mutfak robotumu da çıkarmadan rondomla yaptım ama kendine yararı olmayan bir alet olduğu için çok da ince çekemiyor o yüzden kakaolu yapayım dedim çünkü renkliler daha çok pürüz belli ediyor. Eğer ki hiç pürüz istemiyorsanız bademleri önceden 1 saat kadar suda beklettikten sonra soyabilirsiniz.

Makaronun kıvamı ' akan lav ' kıvamında olmalı. Oda nasıl oluyor öyle derseniz ben de bilmiyorum derim:) Ben size şöyle tarif edeyim; kek kıvamının biraz daha sıvısı, muhallebinin sıcakken ki hali, boza kıvamı gibi... Bilmem anlatabildim mi... Teşbihte hata olmazmış :))


Sıkma torbanız yoksa  buzdolabı poşetinin ucuna sıkma ucu takarak yapabilirsiniz. Bir köşesine ucu koyduktan sonra poşeti bir sürahi ya da vazo gibi yüksek bir şeyin içine yerleştirin. İçine hamuru döküp kremayı iyice yerleştirdikten sonra ucunu kesip sıkmaya başlayın.

İkişer parmak aralıklarla sıktıktan sonra tepsiyi tezgaha sert bir şekilde bir kaç kere vurup havasını alın. Makaronların üzerinde ufak delikler oluşacak bunlar yumurta beyazından dolayı oluşuyor pişerken yok olacaktır.

Bu işlemde tamamlandıktan sonra tepsiyi ılık bir yere alıp üstü kabuk tutana kadar bekletiyoruz. Bunu anlamak için kuru parmağımızla ellediğinizde makaron elinize yapışmıyorsa fırına girmeye hazır demektir.


160 derecede yaklaşık 10-12 dakika ( ben alttan ikinci ızgarada pişiriyorum ) eteklenmeyi görünce üzerine 1- 2 dakika kadar daha pişiriyoruz. Kurabiyelerimizin üstü kuru olduğundan ısıyı alttan alıyor ve eteklenme bu şekilde oluşmuş oluyor. Altları yağlı kağıda yapışmasın diye ( tecrübeyle sabittir ) 1 dakika kadar da en alt rafta pişiriyorum. Fırından çıkar çıkmaz ellerseniz altı yağlı kağıtta üstü elinizde kalır, biraz soğumasına müsade edin. Izgaranın üstüne aldıktan sonra aynı boyda olanları eşleştirin.

İçindeki krema ise bildiğimiz ganajdan ibaret. Benim evde daha önceden artan ganajım vardı ben onu kullandım. Zaten yeterince tatlı olduğu için bitter çikolatayla yapmayı tercih edin. Renkli olanlarda krema değişiyor ama bugün o konuya girmiyorum, benim bile yazarken kafam karıştı sizin de kafanız çok karışmasın. Aklıma gelen püf noktalarının hepsini verdim sanırım şimdi reçeteyi veriyorum.


Malzemeler:

2 yumurta beyazı ( 75 gr )
3 yemek kaşığı toz şeker
10 gr kakao
150 gr pudra şekeri
75 gr badem veya badem unu
bir çimdik tuz

Kreması ( ganajı ):

100 gr bitter çikolata
100 ml krema
 
Kremanızı küçük bir tencerenin içine koyun. Kaynamaya başlayınca ocaktan alıp içine çikolataları koyun eriyinceye kadar karıştırıp, soğuması için bir kenara alın.

Önceden birlikte elediğiniz badem, pudra şekeri ve kakaoyu mutfak robotunda iki veya üç kere çekip her seferinde eleyerek pürüzsüz bir karışım elde edin..

Yumurta beyazını bir çimdik tuzla, mikserin düşük hızında çırpmaya başlayın. Köpürmeye başlayınca toz şekeri yavaş yavaş ( ben üç seferde ekliyorum ) ekleyip çırpmaya devam edin. Her mikserin hızı fark göstereceği için zaman vermiyorum. İçindeki şeker eriyip traş köpüğü kıvamına gelince ( önce mat bir renk ardından parlak bir görüntü alıncaya kadar ) beyazlar tamam demektir.


Sıra birleştirme işleminde; beyazlara kakaolu karışımı iki seferde yumurtaları çok ezip kırmadan yuvarlak hareketlerle yedirin. Tamamen karıştığında kaşığımızın ucundan düşmeyen ama akıcı bir kremamız olacak! Kremayı sıkma torbasına ( düz bir uc takalım ) doldurun. İstediğiniz ebatlarda ikişer parmak boşluk kalacak şekilde yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yuvarlaklar sıkın. Hepsini sıkınca tepsimizi tezgaha sert bir şekilde bir kaç kere vurup, tepsiyi ılık bir yere alıp üstü elimize yapışmayana kadar kurutun. 160 derecede 10-12 dakika eteklenme ( fır fırları oluşuncaya kadar ) oluşunca fırından alın. Soğuduktan sonra üstüne sıkma torbasına koyduğunuz kremayı sıkıp üzerlerine eşlerini kapatabilirsiniz. Kapalı bir kapta bir hafta tazeliğini koruyacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder