23 Ocak 2014 Perşembe

LİMON SOSLU CHEESECAKE

Siz de benim gibi kek, kurabiye tarzı hamur işlerinde limon aromasından ve kokusundan hoşlanıyorsanız bu cheesecake'i denemenizi tavsiye ederim.

Şeker hamuru için yaptığım ama küçülen kurabiyeleri daha sonra ben bunları değerlendiririm diye mutfak robotundan geçirip, poşetledikten sonra derin dondurucuya koymuştum. Geçenlerde içine bir şey koymak için baktığımda derin dondurucumu biraz boşaltmam gerektiğini fark ettim. Ben de uzun zamandır cheesecake yapmadığım için işe bu tereyağlı kurabiyelerle başladım.

Tadı bisküvileri hiç aratmadı aslında ama buraya kendime hatırlatma olsun diye yazıyorum; bir dahaki denememde tabanı oluşturduktan sonra peynirli harcı koymadan fırında bir 15 dakika pişir ki daha kıtır olsun.

Ben aşağıda orjinal ölçülerini verdim, siz de artan, bayatlayan, yenmeyen kurabiyeleri değerlendirmek isterseniz gene aynı işlemleri uygulamalısınız.


Limon Sosu-Lemon Curd:

1 su bardağı limon suyu
5 yemek kaşığı şeker
1.5 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 yumurta sarısı
1\2 limon rendesi


Tereyağı dışındaki malzemeleri küçük bir tencereye alın. İyice karıştırdıktan sonra ocağa alıp sürekli karıştırarak karıştırın. Ocaktan aldıktan sonra tereyağı ekleyip çırpıcıyla bir iki dakika havalandırarak çırpın. Isısı oda sıcaklığına düştükten sonra buzdolabına kaldırın. Soğuduktan sonra soğumuş cheesecake'in üzerine dökün ve tekrar buzdolabına kaldırın. Artan sos buzdolabında 1 aya kadar kalabilir. Tart hamuru hazırladığınızda üzerine sosunuz hazır olacaktır.


Malzemeler:

300 gr labne peyniri
200 gr krem peynir
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 kutu süt kreması ( 200 ml )
1 limon kabuğu rendesi ( rendenin ince tarafıyla sadece sarı kısmını rendeleyin )
1 limon suyu
2 çorba kaşığı mısır nişastası


Tabanı İçin:

2 paket yulaflı bisküvi ( 10-15 adet kurabiye )
1 tatlı kaşığı bal
50 gr tereyağı ( dilerseniz 100 gr )

Bisküvileri kum görüntüsü oluşana kadar robotta çekin. İçine erimiş tereyağı ve balı da ekleyip iyice yoğurun. Kelepçeli kek kalıbının dibine dökün ve bir şişe veya bardağın dibiyle iyice bastırarak tabana yerleştirin. Buzdolabında dinlenmeye kaldırın.

Peynirlere, krema ve şekeri ekleyin. Mikserle çırparken yumurtaları teker teker ekleyerek yedirin. Ardından nişasta, limon suyu ve kabuğunu da ekleyip ve çırpmaya devam edin. Karışım kremamsı pürüzlükte olunca buzdolabından çıkardığınız bisküvi tabanının üstüne dökün. 170 derecede 10 dakika pişirdikten sonra 120 dereceye düşürüp salladığınızda orta göbeği çok hafif sallanana kadar  yaklaşık 1 saat pişirin.

Fırının içinde soğumasını bekleyin. Soğuduğunda üzerine limon sosunu dökün. Bir gece dinlenirse daha lezzetli olur. Hemen servis etmek isterseniz buzdolabında en az bir saat dinlendirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder