13 Şubat 2014 Perşembe

KESTANELİ PANDİSPANYA

Eğer ki benim gibi kestaneli pastalara bayılıyorsanız bu pandispanyayla bir pasta yapmayı mutlaka ama mutlaka denemelisiniz. Arasına koyacağınız sade bir krem şantiyle bile muazzam bir lezzet yakalayabilirsiniz. İçinde hiç un olmadığı gibi, çatalın kremaya değmesiyle beraber köpük gibi kesilebilen bir pasta.



Biraz önce de dediğim gibi içinde hiç un yok, bu yüzden hassas bir kek. Kalıptan ilk çıktığında keki ilk gördüğünüz an bir hüsran yaşayabilirsiniz ama bu sizi ürkütmesin. Biraz bıçak darbesiyle çıkıntıları, biraz krema dolgusuyla boşlukları doldurabilirsiniz.

Bu tarifi Kibele'nin Mutfağı'nda gördükten sonra hemen denedim. Evde olan kestanelerin bir kısmını fırında çocuklar için közleyip kalanını haşladım. Tarifte kabartma tozu olmaması beni biraz düşündürdü aslında. Ama dediğim gibi kestaneyi çok seven bizim aile için, içinde un olmaması falan beni çok cezbetti.

Pandispanyanın ilk halini görünce olmadı galiba dedim. Hafif de olsa, klasik pandispanyalarda hiç başıma gelmeyen bir çökme oldu. Acaba içi çiğ mi kaldı diye kontrol ettim, çiğ olmadığını anlayınca tarifin orjinalinin kalanını uyguladım. Sonuç çok çok güzeldi. Bunu muhakkak paylaşmalıyım dedim ve tekrar kestane alarak hemen ikinci tecrübemi sizinle paylaşıyorum. İlkini niye paylaşmadın derseniz üzerine dökülen çikolatalı sosu hafif sıcakken dökmem gerekliyken ben o sıcaklığı tam ayarlayamadım sanırım ve krema pastanın üzerinde düzgün durmadı. Hal böyle olunca bende doğal olarak fotoğraflayamadım. Bugün pandipanyasının tarifini, yarın da bitmiş halini vermek istiyorum.

Diğer bir sorun da galiba ilkinde bardakları dolu dolu yapmadığım için kestane unu da az geldi sanıyorum. Çünkü ikincisinde çökme çok daha az oldu. 200 ml'lik bardak kullanıyorsanız dolu dolu olsun, 150 ml'lik bardak kullanıyorsanız tepeleme olsun bardağınız... Ben ölçüyü kestaneleri çektikten sonra baz aldım...

Orjinalinde şeker ölçüsü 1 su bardağı, ama ilkinde kestanem tatlı olduğu halde bana şekeri biraz az geldi. Bu defa 1.5 su bardağı kullanarak yaptım. Böyle bana daha iyi oldu o yüzden size bu ölçüyü yazıyorum.

Link verme konusunda problem yaşadığım için yararlandığım blogların linklerini veremiyorum bilgisi olan ya da aynı sorunu yaşayan biri varsa bana yardımcı olursa sevinirim....

Malzemeler:

3 su bardağı dolusu  haşlanmış kabukları soyulmuş kestane ( 1 kg kadar )
5 yumurta
1.5 su bardağı pudra şekeri
1 çimdik tuz
1 paket vanilya ( ben kullanmadım )


Kestaneleri önce yıkayın ardından üzerlerine çizik atın. Üzerini geçecek kadar tencereye su ekleyin ve yumuşayıncaya kadar haşlayın. İçine kürdan batırdığınızda rahat giriyorsa yumuşamış demektir. Yumuşayan kestanelerin dış kabuklarını ve iç kabuklarını soyarak temizleyin. Burada 1 cümleyle anlatılıyor ama epeyce uğraştıran kısmı işte burası. Bu kısmı atlatırsanız pandispanya yapmak işin en kolay kısmı oluyor.

Yumurtaların sarılarını ve beyazların ayırın. Önce yumurta sarılarını şekerle beraber rengi beyazlayana kadar çırpın. İçine kestane püresini koyduktan sonra tekrar karışana kadar çırpın ve bir kenara ayırın.


Yumurta beyazlarını bir çimdik tuzla beraber kar gibi olana kadar çırpın. Yumurta sarılı karışımın içine katın ve spatulayla yuvarlak hareketlerle söndürmeden karıştırın. Varsa 22 cm'lik kalıbınızın içine dökün. Çok büyük bir kalıp kullanmayın ama... 170 derecede yaklaşık 40 dakika içine soktuğunuz kürdan temiz çıkana kadar pişirin.


Pişen keki tel ızgaranın üzerine çıkartın ve soğuyana kadar bekletin. Daha rahat katlara ayırmak istiyorsanız, strech filme sararak buzdolabında bir gece dinlendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder