26 Kasım 2015 Perşembe

ÇİKOLATALI, BÖĞÜRTLENLİ TART


  Aralar aralar çok açıldı aralar:( Biliyorum her defasında açılmayacak diyorum ama gerçekten sabah
6.30 başlayan günüme işlerimi yetiştiremiyorum. Tarifler yığıldı yığıldı... bir kaç doğum günü ve etkinlikte yaptığım gene evde denemek için yaptığım bi dolu tarif... Yapmak çok kolay ama yazmaya gelince of ki ne off... Hal böyle olunca iki tarif arası bir bakmışsın sana olmuş 5 ay... O zaman bir dahaki görüşme için ne diyelim, tarih vermeden diğer tarifte görüşmek üzere diyelim ve tarifime geçelim 


 Tarif Cafe Fernando'dan. Tart hamurunu her türlü tart tarifinizde kullanın, kıyır kıyır bir hamur. Tek dikkat etmeniz gereken içindeki yağı eritmemek. Elinize yapiıştığını gördüğünüz an buzdolabına kaldırın ve odanın sıcaklığına göre 20 dakika ve 1 saat arası bekletip işleminize kaldığınız yerden devam edin. Krema da çok leziz bir krema. Tarifi biraz değiştirip 1/3 olan nişasta miktarını 1/2 su bardağı yaptım. Neden derseniz ilk denememde ( bu tarifi bir kaç kez farklı tarifler için yaptım ) istediğimden biraz cıvık oldu krema. Kıvam farkı nişastadan kaynaklanıyor olabilir. Tek sorun kullanılmayan 5 yumurta beyazı ne olacak. Tabi ki zayi olmayacak ama ne olacak?... bakalım...  tamam, tamam söyleyeyim bari o yumurta beyazları kullanıldı bile bir kaç tane daha ekleyerek ( sayıyı hatırlayamadım bi anda:) ) Angel Food Cake yaptım. O da yakında gelecek, ama kalıptan çıkarken yapıştığı için ( iki denememde de )güzel bir fotoğraf yakalayamadım merak etmeyin yakın zaman içinde bu krema ve kekimiz yapılacak ve sizlere sunumu yapılacaktır...

Ben küçük tart kalıplarından kullandım 4 adet elde ettim. Siz dilerseniz tek büyük ( 20-22 cm yeterli olur) bir kalıp kullanabilirsiniz.

Malzemeler:

Tart Hamuru İçin Gereken Malzemeler:

125gr tereyağ
1/2 su bardağı ( 80gr )pudra şekeri
2 adet büyük boy yumurtanın sarısı ( oda sıcaklığında )
1 yemek kaşığı ( 15 gr ) krema veya süt
1/4 tatlı kaşığı ( 4gr ) tuz
1/2 su bardağı ( 50gr ) badem unu
1 paket vanilya ( Cenk vanilya özütü kullanmış )
1+1/3 su bardağı ( 187gr ) un

Tereyağ ve pudra şekerini genişçe bir kapta pudra şekeri tereyağı emene kadar bir mikser yardımıyla önce düşük sonra yüksek hızda 4 dakika çırpın.

Yumurta sarıları, krema, tuz ve vanilyayı çatalla hafifçe çırptıktan sonra tereyağ karışımına ekleyin ve beraber çırpmaya devam edin. Un, badem unu, vanilya ya da vanilya özütünü karışımını da ekledikten sonra sadece içindeki un parçacıkları kaybolana kadar yarım dakika kadar daha düşük hızda çırpın ve mikseri kapatın. Hamurunuzun kum görüntüsü gibi bir görüntüsü olacak. Elinize alın avucunuzun içinde sıktığınız zaman birleşiyorsa hamurunuz tamamdır. ( biraz kırıntı dökülebilir )

Hamuru tezgaha serdiğiniz strech filmin üzerine yoğurmadan sadece sıkıştırmak suretiyle birleştirin. ve elinizle yassıtarak bastırın ve strech filmle kaplayın. en az 3 saat tercihen 1 gece buzdolabında dinlenmeye kaldırın.

Dinlenmiş tart hamurunu un serptiğiniz tezgaha alın ve merdaneyle hafif hafif vurarak yassılaştırmaya çalışın. Bu işlemle hamurunuz biraz yumaşayacaktır. Hamuru merkezden kenarlara olacak şekilde 26-28 cm'lik tart kalıbınıza uyacak şekilde daire şeklinde açın. Eğer bu esnada hamurunuz yumuşayıp merdane veya tezgaha yapışıyorsa bir ekmek tahtası üzerine alıp buzdolabında bir saat  kadar dinlendirin. Eğer içindeki tereyağları eritirseniz tart hamuru o ağızda dağılan gevrekliğini kaybedecektir. Yeterli boyuta gelen hamuru tart kalıbına muntazam bir şekilde yerleştirin.

Tart hamurunun üzerine tartın ölçüsünden büyük kesilmiş bir pişirme kağıdını elinizle buruşturup yumuşattıktan sonra bu kağıtla her tarafı kapanacak şekilde yayın. Üzerine silme dolacak şekilde kuru baklagil ( kurufasülye,nohut ya da mercimek olabilir. ) dökün ve 170 derecede ısınmış fırında 10 dakika pişirin. 10 dakika sonunda yağlı kağıdı üzerinden çekerek çıkartın. Kullandığınız baklagili bir kavanoza kaldırıp daha sonraki tart pişirme işlemlerinizde kullanabilirsiniz. Ben yeşil mercimek kullanıyorum.

Yağlı kağıdı çıkardıktan sonra yaklaşık 20 - 25 dakika tartınızın kenarları pembeleşene kadar ızgara telin üzerinde pişirin. Piştikten sonra fırından alıp soğuyana kadar bekleyin. İyice soğuduktan sonra kalıptan çıkartabilirsiniz.


Pastacı Kreması için Gerekli Olan Malzemeler:

2 su bardağı 500 ml süt
5 adet yumurta sarısı
1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
1/2 su bardağı buğday nişastası
50 gr yumuşak tereyağ
bir fiske tuz

Sütü orta boy bir tencerenin üzerine alın. Sütü ısınırken bir taraftan yumurta sarıları, şeker, nişasta ve tuzu bir karıştırma kabına alın. Bir çırpıcıyla yumurta iyice özleşip nişasta eriyene kadar çırpın. Isınan sütten bir kepçe alıp çırpmaya devam ederken yumurtalı karışıma ince ince akıtarak.sütü yedirin ve karışımın ılınmasını sağlayın. Sütümüz kaynayınca yumurtalı karışımı yavaş yavaş ekleyin ekleme esnasında çırpmayı sakın bırakmayın. Orta ateşte kremanız kaynayana kadar karıştırmayı bırakmayın.

Cenk bu esnada kremayı başka bir kaba tel süzgeçle süzerek aktarmış ve aktardığı kabı da buzlu soğuk suyun içine koymuş. Ben karışımda pürüz olmadığı için bu aşamayı atlıyorum. "Dürüst olmak gerekirse zor geldiği için yapmıyorum" İlkinde denemiştim ama daha sonra süzmediğim arasında çok bir fark olmadığı için bu işlemi atlıyorum. Siz dilerseniz süzme işlemini yapın.

Pürüzsüz olan kremanız kaynayınca ocağın altını kapatın ve tereyağı ekleyip 5-6 dakika mikserle çırpın. Soğuyuncaya kadar ara ara karıştırın ve kremanın üzerine değecek şekilde strech film serin, buzdolabında dinlenmeye bırakın.

Soğuyan tartınız üzerine soğuyan kremanızı dökün ve servis edin. Ben kendimize böğürtlenli çocuklara parça çikolatalı yaptım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder