1 Şubat 2014 Cumartesi

MEYVE ŞÖLENİ PASTASI



İlk göz ağrımız, biricik yeğenim Esra' nın 18. yaş doğum günü kutlaması için yaptığım pasta. Aylar önceden doğum günü telaşı sardığı için pastasının meyveli ve kremalı olmasını istediğini " bir kaç" defa hatırlatmıştı bana:))  Ben de tam bir meyve şöleni olmalı diye düşünerek bu pastayı yapmaya karar verdim.


Şeker hamurlu pastayla ilgili birçok tarif olmasına rağmen kremalı pastalarla ilgili çok açıklayıcı bilgilere erişemedim bu internet aleminde. Ben de bu yüzden, biraz daha açıklayıcı olarak anlatmak istedim bu defa pasta yapımını.

Üst kremasının sadece krem şanti olmasını istemediğim için süt kreması ve krem şantiyle yapılan daha koyu kıvamlı bir krema hazırladım. Krem şantiyi sade kullanmak istemememin nedeni hem tadını çok sevmemen hem de taşınacak bir pasta olduğu için süslemesinin bozulabilme ihtimaliydi. Ben pastacılıkta kullanılan yağ oranı daha yüksek kiloluk olarak satılan krem şantilerden aldım ama sanırım siz evde yaparken paket krem şantileri kullanabilirsiniz.


Ara kreması ve pandispanyası için Karamelli Krokanlı Pasta tarifimdeki ölçüleri kullandım.


İki katlı bir pasta olduğu için iki ölçü, ayrı ayrı, iki kerede pişirdim. Pasta katlarını daha önce hazırlamış olduğum pastadan kalan, bire bir ölçülerinde hazırlamış olduğum şurupla ıslattım. Pastacı kremasını yarısını yaydıktan sonra küçük küçük doğradığım meyveleri ve çikolataları ekledim. Kalan diğer yarısını da meyvelerin üzerine yaydım. Bunu neden yaptın derseniz meyvelerden dolayı üstteki pasta keki sabit durmaz kayar gibi geldi. Pasta kreması bir nevi tutucu oldu yani.


Üst kaplama kreması için:

2 paket soğuk krema ( 200 ml )
2 paket krem şanti,
4 yemek kaşığı dolusu bal ve
4-5 damla limonu beraber çırptım. Buzdolabında 15 dakika soğuttuktan sonra pastanın her tarafını düzgün bir şekilde kapladım. Tekrar buzdolabında biraz soğuttum. Bir miktar ayırdığım ( 6-7 kaşık kadar) kremayı yıldız uç taktığım sıkma torbasına doldurdum ve buzdolabında beklettim.


Bu arada 150 gr kadar çikolatayı benmari usulü eritip yağlı kağıttan yaptığım külahın içine doldurdum. Bu aşama biraz karışık bir yeriydi çünkü çikolatalar yaptığım külahtan akıp işimi bayağı bir güçleştirdi. Çok ince uçlu bir sıkma duyunuz varsa bu işi o şekilde yapın ya da külahı benim gibi baştan savma yapmayın. İnternette bu tür külah yapımıyla ilgili bilgiler var onları incelemenizi tavsiye ederim. Benim de ilk fırsatta incelemem gerektiğini, böylece fark etmiş oldum. Düzgün bir şekilde kalıbınızın etrafından ölçü alarak yağlı kağıdınızı kesin. Tezgahı hafif ıslatıp yağlı kağıdı sabitleyin. Sıkma torbasıyla istediğiniz gibi şekiller sıkın. Ben bir de küçük bir yağlı kağıda 18 yazıp kuruması için buzdolabına kaldırdım. Benim kalıbım büyük olduğu için iki parça yağlı kağıt kullandım. Bittikten sonra 10-15 dakika kadar biraz kurumasını bekleyin. Eğer hemen kaplamaya kalkarsanız, kaldırdığınız kağıttan çikolatalar akıp modeliniz bozulacaktır. Hafif parmağınızı dokundurarak kurumaya başladığını anlayabilirsiniz. Zaten kurumaya başlayan çikolatalar matlaşmaya başlayarak kendini belli edecektir. Deseniniz hazır olduğunda çok dikkatli bir şekilde yağlı kağıdı pastanın kenarına hafif hafif bastırarak yapışmasını sağlayın. Bu aşamada birinden yardım almanız olası aksilikleri önleyecektir.Pastanızı buzdolabına kaldırıp iyice soğumasını bekleyin.


Soğuduğunda yağlı kağıdın bir ucundan tutup dikkatli bir şekilde soğuyup sertleşmiş çikolatanın üzerinden sıyırın. Sıkma torbasındaki kremayı dört bir kenara sıkarak süsleyin. Süsleme tekniklerine youtube'dan bakabilirsiniz. Link vermeyle ilgili problem yaşadığım için maalesef ben burdan yönlendiremiyorum.


Meyveleri ince ince keserek üzerinin süslemesini dilediğiniz şekilde yapın. Ben, sadece bu pastada kullanmak için aldığım, hem muzlar kararmasın hem de daha parlak görünsün diye pasta malzemeleri satan yerlerde bulabileceğiniz şeffaf jel kullandım. Ama siz isterseniz muzlara limon suyu sürebilir ya da süslemede hiç muz kullanmayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder